Maxxis to jedna z ulubionych marek rowerzystów myślących o kolarstwie górskim poważnie. Łączy w sobie tradycję i nowoczesność, wciąż się rozwija wprowadzając nowe rozmiary, wzory bieżnika i materiały, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb każdego klienta. Poniżej zamieszczone zostały informacje, które pomogą Ci dokonać wyboru najlepiej dopasowanych opon do Twoich potrzeb.
SINGLE COMPOUND zawiera jeden rodzaj mieszanki, zastosowany na całej powierzchni zapewnia jej długą żywotność oraz dobre parametry.
DUAL COMPOUND w jednym bieżniku zawiera dwie mieszanki gumy (twardsza pośrodku, a miękka po bokach bieżnika). Zależnie od typu opony stopień twardości poszczególnych składników może być różny.
ST (SUPERTACKY) to najbardziej miękka mieszanka, stosowana w oponach AllMountain, Enduro i DH.
TRIPLE COMPOUND 3C to trzy rodzaje gumy zastosowane w jednym bieżniku, stosuje się jedną z trzech kombinacji mieszanek w zależności od grupy, do której należy opona.
3C MAXX SPEED To mieszanka używana głównie w oponach Enduro i XC. Dwie mieszanki położone na zewnątrz są dobrane pod kątem redukcji oporów toczenia, zmniejszenia zużycia bieżnika i trakcji.
3C MAXX TERRA To mieszanka zapewniająca pośrednią konfigurację trzech składników, zapewniająca lepszą trakcję niż MAXX SPEED. Stosowana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.
3C MAXX GRIP To mieszanka dedykowana do opon DH. Zapewnia doskonałą przyczepność oraz zmniejsza efekt odbicia wraz z nierówną trakcją.
NYLON BREAKER to wzmocnienie, które zwiększa odporność opony na przebicia. Mieści się bezpośrednio pod bieżnikiem. Dostępne jest w niektórych modelach opon szosowych.
SKILKSHIELD to ochrona od stopki do stopki. Te same zalety posiadają opony z systemem SILKWORM, tutaj są jednak dodatkowo chronione na bokach.
MAXXSHIELD stanowi najwyższy poziom ochrony. SilkShield plus warstwa materiału K2 pod bieżnikiem pozwoliły na uzyskanie niespotykanej do tej pory trwałości. Dostępne są w niektórych modelach opon szosowych.
MAXXPROTECT zawiera włóknisty materiał umieszczony pomiędzy bieżnikiem, a płaszczem opony. Jego grubość w przekroju poprzecznym zawiera się w przedziale od 0,9 do 1,5 mm. Występuje w modelach hybrydowych.
SILKWARM to technologia oparta na materiale opracowanym przez markę Maxxis. Umożliwia ona zwiększenie odporności na przebicia i rozerwanie opony. Ponadto poprawia jej właściwości rotacyjne, dzięki czemu jazda staje się efektywniejsza.
KEVLAR INSIDE to specjalna mieszanka tworzywa, znajdująca się pomiędzy bieżnikiem, a płaszczem opony. Warstwa ta posiada zmienną grubość (podobnie jak MAXXPROTECT). Zapewnia optymalną ochronę przed przebiciem.
KEVLAR COMPOSITE to materiał, który zapewnia większą odporność na przebicia niż standardowy Kevlar i Vectran. Jest niezwykle lekki i elastyczny, dzięki czemu zapewnia wysoki komfort jazdy i niedoścignione osiągi.
EXO jest ekstremalnie wytrzymałym materiałem, który zapobiega rozdarciu opon na bocznych ścianach oraz zwiększa odporność na przecięcia w miejscach, gdzie bieżnika już nie ma.
BUTYL INSERT to dodatkowa mieszanka gumy butylowej otaczającej drucianą stopkę opony. Dzięki czemu podnosi jej odporność na tzw. „snake bilte” (zgniatanie opony przy bardzo mocnych odbiciach), a także zwiększa stabilność boczną.
DOUBLE DOWN łączy dwie warstwy kordu 120TPI wzmocnione warstwą butylową. Takie rozwiązanie pozwala otrzymać oponę zbliżoną właściwościami do opon DH, ale znacznie lżejszą
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you accept this policy as long as you are using this website.AcceptView Policy