• Maxxis to jedna z ulubionych marek rowerzystów myślących o kolarstwie górskim poważnie.  Łączy w sobie tradycję i nowoczesność, wciąż się rozwija wprowadzając nowe rozmiary, wzory bieżnika i materiały, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb każdego klienta. Poniżej zamieszczone zostały informacje, które pomogą Ci dokonać wyboru najlepiej dopasowanych opon do Twoich potrzeb.
  • SINGLE COMPOUND  zawiera jeden rodzaj mieszanki, zastosowany na całej powierzchni zapewnia jej długą żywotność oraz dobre parametry.
  • DUAL COMPOUND  w jednym bieżniku zawiera dwie mieszanki gumy (twardsza pośrodku, a miękka po bokach bieżnika). Zależnie od typu opony stopień twardości poszczególnych składników może być różny.
  • ST (SUPERTACKY) to najbardziej miękka mieszanka, stosowana w oponach AllMountain, Enduro i DH.
  • TRIPLE COMPOUND 3C to trzy rodzaje gumy zastosowane w jednym bieżniku, stosuje się jedną z trzech kombinacji mieszanek w zależności od grupy, do której należy opona.
  • 3C MAXX SPEED To mieszanka używana głównie w oponach Enduro i XC. Dwie mieszanki położone na zewnątrz są dobrane pod kątem redukcji oporów toczenia, zmniejszenia zużycia bieżnika i trakcji.
  • 3C MAXX TERRA To mieszanka zapewniająca pośrednią konfigurację trzech składników, zapewniająca lepszą trakcję niż MAXX SPEED. Stosowana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.
  • 3C MAXX GRIP To mieszanka dedykowana do opon DH. Zapewnia doskonałą przyczepność oraz zmniejsza efekt odbicia wraz z nierówną trakcją.
  • NYLON BREAKER to wzmocnienie, które zwiększa odporność opony na przebicia. Mieści się bezpośrednio pod bieżnikiem. Dostępne jest w niektórych modelach opon szosowych.
  • SKILKSHIELD to ochrona od stopki do stopki. Te same zalety posiadają opony z systemem SILKWORM, tutaj są jednak dodatkowo chronione na bokach.
  • MAXXSHIELD stanowi najwyższy poziom ochrony. SilkShield plus warstwa materiału K2 pod bieżnikiem pozwoliły na uzyskanie niespotykanej do tej pory trwałości. Dostępne są w niektórych modelach opon szosowych.
  • MAXXPROTECT zawiera włóknisty materiał umieszczony pomiędzy bieżnikiem, a płaszczem opony. Jego grubość w przekroju poprzecznym zawiera się w przedziale od 0,9 do 1,5 mm. Występuje w modelach hybrydowych.
  • SILKWARM to technologia oparta na materiale opracowanym przez markę Maxxis. Umożliwia ona zwiększenie odporności na przebicia i rozerwanie opony. Ponadto poprawia jej właściwości rotacyjne, dzięki czemu jazda staje się efektywniejsza.
  • KEVLAR INSIDE to specjalna mieszanka tworzywa, znajdująca się pomiędzy bieżnikiem, a płaszczem opony. Warstwa ta posiada zmienną grubość (podobnie jak MAXXPROTECT). Zapewnia optymalną ochronę przed przebiciem.
  • KEVLAR COMPOSITE to materiał, który zapewnia większą odporność na przebicia niż standardowy Kevlar i Vectran. Jest niezwykle lekki i elastyczny, dzięki czemu zapewnia wysoki komfort jazdy i niedoścignione osiągi.
  • EXO jest ekstremalnie wytrzymałym materiałem, który zapobiega rozdarciu opon na bocznych ścianach oraz zwiększa odporność na przecięcia w miejscach, gdzie bieżnika już nie ma.
  • BUTYL INSERT to dodatkowa mieszanka gumy butylowej otaczającej drucianą stopkę opony. Dzięki czemu podnosi jej odporność na tzw. „snake bilte” (zgniatanie opony przy bardzo mocnych odbiciach), a także zwiększa stabilność boczną.
  • DOUBLE DOWN łączy dwie warstwy  kordu 120TPI wzmocnione warstwą butylową. Takie rozwiązanie pozwala otrzymać oponę zbliżoną właściwościami do opon DH, ale znacznie lżejszą